Skip to main content

Currently Skimming:

Glossary Organization and Content, Chinese Version
Pages 137-139

The Chapter Skim interface presents what we've algorithmically identified as the most significant single chunk of text within every page in the chapter.
Select key terms on the right to highlight them within pages of the chapter.


From page 139...
... 3 5 参见 一个条目的内容涉及其他条目时,采用"参见"的方式。例如: 原子弹弹芯【yuánzǐdàn dànxīn】 参见"弹芯" 三 参考文献 凡 本部分包含了术语汇编中引用文献的详细信息。参考文献分别用中文 例 和英文列出,中英文格式统一,以便于理解,并提供尽量多的信息,以便 于读者找到原文献。参考文献的信息一般按以下顺序排列:作者、篇名、 出版地、出版社、出版日期、网上可查阅的最近日期和网址等信息。有些 参考文献还包含了版本、卷号或文件号等信息。由于有些参考文献被多次 引用,术语汇编正文的定义部分也列出了该定义在参考文献中的页码。 四 其他 本术语汇编所用汉字,以中国国家语言文字工作委员会 1986 年 10 月 重新发表的《简化字总表》为准。本术语汇编所用的中文标点符号,以 《中华人民共和国国家标准》GB/T 15834 -- 1995 为准。本术语汇编所用的 数字,以《中华人民共和国国家标准》GB/T 15835 -- 1995 为准,但未进行 数字分节。本术语汇编所用的中文计量单位和科学技术符号,以《中华人 民共和国国家标准》GB 3100~3102 -- 93 为准。数字除习惯用汉字表示的 外,一般采用阿拉伯数字。

Key Terms



This material may be derived from roughly machine-read images, and so is provided only to facilitate research.
More information on Chapter Skim is available.